גלי חום בגיל המעבר

גלי חום בגיל המעבר

גלי חום בגיל המעבר נחשבים לתופעה נפוצה ואפילו לאחד מסממני ההיכר של תקופה זו. מאמינים שלפחות 75% מהנשים בגיל המעבר סובלות מתופעה זו שנמשכת 30-300 שניות כל פעם. גלי חום אלו באים לידי ביטוי בתחושות פתאומיות של חום בפלג הגוף העליון (בעיקר בפנים, בחזה, בזרועות ובצוואר) שגורמים להזעה מוגברת, הסמקה והאדמה ולאחריהן תחושות של קור וצמרמורות. לעתים מלווה בגל החום גם דופק מוגבר כך שהתחושה לא נעימה בכלל…

טיפול טבעי בגלי חום

אולי תופתעי לדעת אבל טרם נמצאה הסיבה המדויקת לתופעה זו למרות שיש כמה ניחושים, למשל: שנויים הורמונליים בעיקר ירידה לא עקבית ברמות האסטרוגן שמשפיעים על ההיפותלמוס – האזור במוח שמווסת את הטמפרטורה בגוף ומשמש כתרמוסטט. התגובה של ההיפותלמוס לשנויים אלו היא העלאת טמפרטורת הגוף ובמילים אחרות – גל חום.

רוב גלי החום בתקופה זו נחשבים לנסבלים אך יש כאלו שגורמים לקשיים בתפקוד היומיומי, למשל הזעה בלילה משפיעה על איכות השינה. ובטח תשמחי לדעת שלרוב התופעה נמשכת רק בשנתיים הראשונות של המנופאוזה, יורדת בתדירותה עם הזמן ושגם גברים סובלים ממנה למרות שפחות מנשים. הרפואה המערבית עומדת די חסרת אונים מול התופעה וממליצה לנקוט בצעדים הבאים:

  • ללבוש בגדים מסיבים טבעיים כמו כותנה שמאפשרים קירור מהיר של הזיעה.
  • לעשות פעילות גופנית באופן יומיומי בעיקר הליכה, שחייה, ריקוד או רכיבה על אופניים.
  • להימנע ממאכלים שגורמים להזעה כמו קפה, אלכוהול ומאכלים חריפים.
  • להימנע מסאונות וממקלחות חמות שמגבירות את ההזעה.
  • לעשות שימוש בטיפול הורמונלי חלופי, כלומר להשלים את הירידה בהורמון האסטרוגן באמצעות הורמון טבעי או סינתטי. אמנם ההורמון הסינתטי חזק יותר אך הוא גורם לתופעות לוואי כמו השמנה, כאבי בטן וגפיים, לחץ דם גבוה, הקאות, בחילות, רגישות בשדיים ומעלה את ההסתברות ללקות בסרטן השד ובשבץ מוחי .

טיפול ברפואה סינית בגלי חום בגיל המעבר

הרפואה הסינית מאמינה שגיל המעבר מתרחש באופן טבעי בגיל 49 – 7 מחזורי חיים של 7 שנים כל אחד. בניגוד לרפואה המערבית שרואה בגיל המעבר תקופה של שנויים הורמונליים ותו לא, הרפואה הסינית מאמינה שזוהי תופעה טבעית לחלוטין כחלק ממחזור החיים. יתרה מזאת – הרפואה הסינית מאמינה שלכל תקופת חיים יש את היופי ואת האיכות שלה, כך שאין שום סיבה להימנע ממנה או לראות בה מחלה.

לפי הרפואה הסינית גלי חום אינם חום אמיתי אלא חום מדומה כתוצאה מחוסר ב-Yin בכליות, ירידה זו גורמת לעליה ב-Yang , לגלי חום וליובש במקומות שונים בגוף, למשל יובש בפה עד כדי צימאון, יובש בנרתיק, יובש בעור עד כדי גירוד ועוד. הyin מיצג את הקור במקרה זה והyang את החום. כאשר ה yin והyang מאוזנים אז המשמעות היא בריאות. כאשר ישנה חולשה של הyin אין מה שיאזן את הyang, חוסר האיזון גורם לחום פנימי בגוף ולגלי חום.

 yin=קור

             yang=חום             

תוצאה- מאוזנים= בריאות

yin= נפגע

yang= חום

תוצאה- חוסר איזון= חום פנימי גלי חום

הרפואה הסינית מדמה את ה- Yin לשעווה ואת ה- Yang לנר, כך שירידה בכמות השעווה (Yin ) וחשיפת פתיל הנר מביאה לעלייה בכמות הלהבה (Yang). כמובן שזו עלייה מדומה מסיבה אחת – אין עלייה בעוצמת הלהבה אלא רק בכמות הלהבה. 

הרפואה הסינית מאמינה שטיפול משולב זה יביא לאיזון במערכות הגוף, להקלה בסימפטומים ולהנאה מהגיל כחלק ממחזור החיים הנורמלי. מכיוון שלרוב גלי חום מלווים בתופעות נוספות, הרפואה הסינית מטפלת בהם באופן כולל מתוך ראיית האדם כמכלול למשל : דפיקות לב מואצות שאף הן נפוצות בגיל המעבר יטופלו יחד עם גלי החום ולא בנפרד.

טיפול בכאב ברפואה הסינית: מגוון רחב של מאמרים וסיפורי מקרה אודות הטיפול בכאב כרוני או בכאב אקוטי .
טיפול בדיקור יפני\ סיני- לרפואה הסינית יש כלים נפלאים לטפל בגלי חום.
טיפול טבעי לחיזוק מערכת החיסון- רגע לפני שאתם מתמלאים בתסמיני מחלה. חשוב שתדעו שלרפואה הסינית כלים מעולים לטיפול בחיזוק המערכת החיסונית במיוחד לקראת החורף !!!

לגלות עוד מהאתר דיקור יפני

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

WhatsApp chat