רפואה סינית

רפואה סינית

הרפואה הסינית היינה תורה עתיקה בת אלפי שנים, המבוססת על פילוסופיה הוליסטית הרואה את הגוף והנפש כיחידה אחת. על פי הפילוסופיה הסינית מרבית הידע בתקופות העתיקות הועבר מאב לבן ונשאר בתוך המשפחה, רק בתקופות מאוחרות החל תיעוד של כל החומר הרב שנרכש. הרפואה הסינית צמחה במקביל להתפתחות המסורת, התרבות ותפיסת העולם הסינית, ולכן היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מתפיסת עולמם של הסינים השזורה ברקמת החיים בסין.

מקורה של שיטת ריפוי זו בפילוסופיה הטאואיסטית, הטוענת כי האדם היינו חלק מן הטבע ומושפע מחוקי הטבע באופן רציף ומוחלט, ועל כן עליו ליישמם בכל ההיבטים של חייו: באורח החיים, בתזונה ובפעילות היום יומית.

החיים הבריאים הינם פועל יוצא ישיר של זרימת אנרגיית החיים (Qi) בצורה הרמונית, ולכן הדרך להבטיח בריאות היא לעודד ולתמוך באותה אנרגיה במגוון טכניקות ייחודיות, המייחדות את הרפואה הסינית מכל רפואה עתיקה אחרת.

האיזון בתפקודו של האדם הוא ברמת הגוף והנפש, וכשהוא מופר נוצרת בעיה בריאותית. המטפל ברפואה סינית ישיב את האיזון בעזרת הכלים העומדים לרשותו: בתחילה יאבחן את מצב המטופל באמצעות תשאול מקדים , אבחון מקיף , אבחנת פנים, דופק, לשון, גוף וכדומה. לאחר האבחון יחליט המטפל על דרך הטיפול.

"שיטות" הטיפול ברפואה הסינית הן:

טיפול שיאצו לכאבי גב בתל אביב, טיפול שיאצו לבפתח תקווה
טיפול שיאצו- טיפול נפוץ מאוד גם במערב

 שיטת הטיפול בשיאצו היא אחת מהשיטות הפופולריות והיעילות ביותר ברפואה הסינית. למרות שמקורו של הטיפול ביפן, מלמדים אותו כחלק מלימודי הרפואה הסינית שכן הוא מתבסס על התאוריה של הרפואה הסינית.  כנסו להמשך קריאה בהרחבה על טיפול השיאצו.

טיפול במוקסה בתל אביב טיפול במוקסה בפתח תקווה
מוקסה

 שיטת הטיפול בשיאצו היא אחת מהשיטות הפופולריות והיעילות ביותר ברפואה הסינית. למרות שמקורו של הטיפול ביפן, מלמדים אותו כחלק מלימודי הרפואה הסינית שכן הוא מתבסס על התאוריה של הרפואה הסינית.  כנסו להמשך קריאה בהרחבה על טיפול השיאצו.

דיקור סיני על קצה המחט

"לסרק" את הכאב- הגוואשה נראה כמו מסרק קטן שאותו מעבירים באמצעות שמן על גבי האזור הכואב. בגוואשה משתמשים בעיקר לטיפול בכאבי שרירים במיוחד בצוואר ובגבכנסו להסבר המלא על הגוואשה.

טיפול בכוסות רוח בתל אביב טיפול בכוסות רוח בפתח תקווה
טיפול בכוסות רוח

כוסות הרוח מונחות על השרירים השונים ושואבות את העור והרקמות אשר הן מונחות עליהן אל תוך חלל הכוס. פעולת השאיבה פותחת את הנקבוביות בעור וגורמת לקריעה של מספר נימי דם ולהגברת זרימת הדם אל המקום הפגוע. סירקולציית הדם שנוצרת במקום הפגוע/הכואב מובילה לזירוז של ריפוי המקום על ידי הנעה של דם קרוש, הנעת נוזלים תקועים ועזרה לרעלים להתפנות מהגוףכנסו וקיראו בהרחבה מלאה על כוסות רוח.

פורמולות צמחים

הן קיימות כבר אלפי שנים ונמצאות בשימוש רב בסין ובעולם. פורמולות הצמחים מותאמות לכל אחד ואחת באופן אישי ומסייעות בטיפול גם בענף כלומר בתלונה המרכזית שאיתה הגיע המטופל ובשורש הבעיה (בגורם למחלה). כנסו וקיראו באופן מלא על הטיפול בצמחי מרפא סיניים.

הטיפול ברפואה הסינית נותן פתרון לבעיות רבות כמו:

 

  •      אינסומיה- הפרעות שינה.
  •      בעיות עיכול שונות.
  •      בעיות רגשיות- דיכאון, מצב רוח ירוד, מתח נפשי ופיזי.
  •      בעיות אורטופדיות: כאבי גב תחתון, צוואר, ברכיים, כאבי דורבן, כאבים בשורש כף היד ועוד.
  •      חיזוק מערכת החיסון.
  •      מצבים כרונים: כמו עיפות כרונית, פיברומיאלגיה, טיניטוס.
  •      תסמונת כאב: כאבי ראש, מיגרנות, כאבי מחזור.

WhatsApp chat