המלצות להקלה על כאבי גב

עשרת ההמלצות של ד.ק.ל- להקלה על כאבי הגב

במשך השנים צברתי ניסיון רב בטיפול בכאבי גב ברפואה הסינית, הסיבות לכאבי הגב רבות ומגוונות, אלו עשרת הסיבות או המלצות הנפוצות ביותר לטיפול ולהקלה על כאבים בגב מהניסיון האישי שלי.

טיפול טבעי לכאבי גב
טיפול בכאבים בגב התחתון ברפואה סינית
  • צורת השינה שלך- גיל השינה המומלץ בין הגיליים 26-64 הוא 8 שעות שינה בלילה. כלומר שליש מהיממה אנחנו מבלים בשינה, לכן יש חשיבות יתרה לצורת השינה שלכם. לא לישון על הבטן!!! שינה על הבטן יוצרת פיתול בעמוד השדרה ולחץ על חוליות תחתונות בגב וכאבי גב.
  • שחייה- לשחות זה מעולה לחיזוק וגמישות של שרירי הגב והבטן ומקלים על כאבי גב, עדיף להימנע משחייה בסגנון חזה.
  • נעליים נוחות- לא לנעול נעליים עם עקבים גבוהים, הן גורמות לרכינה קדימה, רכינה זו לוחצת על השרירים והרצועות שמחוברים לעמוד שידרה ועל פרקי עמוד השדרה. נעלו נעליים נוחות ואורתופדיות שיתנו תמיכה לעמוד השדרה שלכם.
  • בדוק את המזרן שלך- אנחנו מבלים שליש מהחיים במיטה, אין זה מפתיע שבעיות גב נגרמות לעתים קרובות ממזרן שתמיכתו לא מספיקה. חשוב שיהיה מזרן נח ומתאים שייתן תמיכה מתאימה לחוליות הגב.
  • ארגונומיה- יושבים שעות מול המחשב, חשוב שתקפידו לשבת כמו שצריך, צריך לשאוף לזווית של 90 מעלות , להיעזר בעזרים ארגונומיים ולעשות הפסקות כל שעה על מנת לעשות מתיחות.
  • במידה והעבודה כרוכה בהרמת משאות כבדים- הרם אותם בזהירות, כאשר מרימים משאות כבדים, יש להפעיל את הרגליים על חשבון הגב, כפוף את רגליך והשאר את גבך ישר. הבטח כי החפץ נמצא ישר לפניך ואינו רחוק מדי. דחוף מברכיך ושמור על גבך ישר כאשר אתה חוזר לתנוחת ישיבה.
  • התאם את מושב המכונית- כאשר אתה נוהג, מושב המכונית צריך להיות בתנוחה שבה הברכיים גבוהות מהירכיים ואפשר להגיע לדוושות בלי למתוח את הרגליים. גב המושב צריך לתת תמיכה טובה לחלק התחתון של הגב.
  • השמנה- עודף משקל גורם ללחץ על שרירי הגב ולכאבים, משום שעמוד השדרה תומך במשא כבד יותר. גברים עם עודף משקל נכנסים לאותה קטגוריה כמו נשים בהריון, חשוב לרדת במשקל על מנת להקל על כאבי הגב.
  • יציבה נכונה או הרגלי חיים נכונים- תשומת לב נכונה לפעילויות היומיות שאנחנו עושים כמו בזמן הליכה, עמידה או ישיבה יכולה למנוע כאבי גב.  לדוגמה: השענות על אחת מהרגליים לאורך זמן רב יכולה ליצור חוסר איזון מהאגן עד לצוואר ולכאבים חזקים בצוואר, גב תחתון וצידי הגוף.
  • פעילות גופנית כמו צי קונג/ טאי צי/ פילאטיס או יוגה יכולים לשמור על גמישות הגידים, השרירים, מרגיעה את הנפש ומקלה על כאבי הגב.

אולי יעניין אותך גם:

אפשר למצוא אותי
ד.קל-דרך קלה לחיים בריאים

  • דנקנר 1 פתח תקווה בתוך המתחם של הספורטן.
  • ארלוזורוב 62 תל אביב. 
  • ראש העין- קיבוץ עינת.
הסבר על הטיפול בפציאליס
טיפול בדיקור סיני בפציאליס
סיפור הצלחה של שרית טיפול בדיקור סיני לפציאליס
טיפול בשיתוק פנים
טיפול בדיקור סיני בפציאליס סיפורי הצלחה של מעיין וערן

%d בלוגרים אהבו את זה: