המלצות לאכילה נכונה ובריאה

אכילה נכונה ובריאה- ההתחלה של הכול

המלצות לאכילה בריאה ונכונה
המלצות לתזונה בריאה

ברפואה הסינית העתיקה מתואר בכתובים, האדם מקבל בתורשה מההורים את תמצית החיים שנקראת  jing. ה jing הוא החומר הבסיסי ממנו נוצר האדם, אנחנו נולדים עם כמות מסוימות אותה חייבים לשמר  מכיוון שאי אפשר להוסיף jing -אסור לנו שהוא "יגמר".

כמות ואיכות ה jing קובעים את הבסיס/ המבנה של חיינו: את מבנה הגוף, את קצב ההתפתחות בילדים ואת מצב הבריאות לאורך החיים. אפשר לתאר את זה במילים פשוטות ככוס מלאת נוזלים שאנחנו צריכים לדאוג על ידי חיים מאוזנים שהחומר בה לא יגמר, הדרך הנכונה והבסיסית לעשות את זה היא לשמור על שלושה אלמנטים חשובים ביותר שהם: תזונה נכונה, יחס שווה בין עבודה למנוחה ותרגולי נשימה.

אנשים ששומרים על תזונה נכונה לאורך זמן יהיו בריאים!!!

אפשר לדמות את גוף האדם לרכב, אם נתדלק את הרכב בזמן ונעשה לו טיפולים לפי הזמן שצריך הוא  לא יעשה לנו בעיות וייסע כמו שצריך . הדלק של בני האדם הוא האוכל שאנחנו צורכים, האוכל מספק לנו את האנרגיה לה הוא זקוק כדי לתפקד טוב וביעילות.

הרגלי אכילה נכונים:

החיים במערב הם מאוד דורשים ולחוצים, לא פעם אני שומע את המטופלים בקליניקה לדיקור יפני אומרים, מיהרתי לעבודה ולא הספקתי לאכול היום ארוחת בוקר, אני עמוס בעבודה לכן אני אוכל את ארוחת צהריים מול המחשב, או שאני רואה אנשים שאוכלים במהירות את הארוחה שלהם לכן ציינתי כאן מספר המלצות בסיסיות שחשובות וצריכות להיות די ברורות וידועות לכולם, מטרתם לעזור לנו לשפר את הספיגה של אבות המזון בקיבה שלנו ולשמר את תמצית החיים jing  ועל ידי כך לשמר את הבריאות שלנו- האוכל עושה את האדם!!!

דגשים שכולם צריכים להכיר:

  1. ללעוס היטב את המזון– האוכל מתפרק בפה, כבר בלעיסה יש פירוק של פחמימות.
  2. כשאוכלים רק לאכול- ללא טלוויזיה, קריאה וכדומה.
  3. לאכול מספר ארוחות קטנות ביום על מנת למנוע עליות ונפילות סוכר גדולות, בזבוז אנרגיה ויצירת חולשה.
  4. אין לשתות בזמן הארוחה– שתייה בזמן האוכל גורמת לדילול מיצי הקיבה.
  5. לאכול לאט- בזמן אכילה איטית מערכת העצבים משדרת חוסר תיאבון ושווא.
  6. ארוחת בוקר הינה הארוחה החשובה ביום!!!
    לדברי הרמב"ם יש לאכול:
    ארוחת בוקר  – כמו מלך            ארוחת צהרים –  כמו נסיך                ארוחת ערב –  כמו מלך         ארוחת הבוקר משפרת את כושר הריכוז והזיכרון שלנו במשך היום. בנוסף אנשים המקפידים על ארוחת הבוקר מצליחים לשמור על משקל גוף מאוזן, בעוד שאצל אלו המדלגים על ארוחת הבוקר מתפתח במהלך היום רעב מתמשך המעודד אכילת יתר.
  7. לשתות בבוקר- כדאי להתחיל את היום עם שתייה של כוס מים פושרים, כפית שמן זית, כורכום, מיץ מחצי לימון (מיץ לימון עוזר לספיגה וקליטה של סידן בגוף) או לשתות שלוש כוסות מים על קיבה ריקה (מפעיל את מיצי הקיבה), לאורך זמן אפשר לראות את העור נראה בריא ורענן יותר.
  8. שתיה מספקת של מים– המדד לכמות נכונה היא לפי צבע השתן, צבע השתן התקין הוא בהיר וצלול כמו צבעו של המים.
  9. מעוניינים בהצעות בריאות נוספות, בלחיצה על הקישור אתם יכולים לקרוא על מזונות העל ש.ד.ק.ל ממליץ.

אולי יעניין אותך גם:

כוסות רוח
טיפול בכוסות רוח
דיקור סיני
טיפול בדיקור סיני עד הבית
רפואה סינית- חיזוק מערכת החיסון
טיפול ברפואה סינית- לחיזוק מערכת החיסון
רפואה סינית ודיקור יפני למחלת הפרקינסון
טיפול ברפואה סינית ודיקור יפני למחלת הפרקינסון

              טיפולים ברפואה סינית, דיקור יפני- מגוון סוגי טיפולים לכל בעיות הבריאות                 ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים הקליקו כאן 

%d בלוגרים אהבו את זה: