מזונות העל שד.ק.ל ממליץ

מספר מזונות שכולם צריכים להכיר או צריכים להיות בכל בית

1. חמאת שומשום מלא:

החמאה עשירה בסידן, חלבון ומגנזיום. שילוב מרכיבים אלו חיוני לקליטת הסידן בגוף, לבניית העצמות לצעירים ולמניעת בריחת סידן למבוגרים, לנשים הרות ובגיל המעבר. כמו כן חמאת שומשום מלא נבוט עשירה בברזל לשמירת רמת המוגלובין בדם. את החמאה אפשר למרוח על לחמים וקרקרים בתוספת מולסה מתוקה.

ברפואה הסינית משתמשים בחמאה לחיזוק הצ'י והדם של המטופלים.

2. אצת ספירולינה פסיפיקה:

 ספירולינה היא אצה שמוגדלת בחוות מיוחדות, ויש בה תכולת חלבונים מהעשירות ביותר מבין כל המזונות הטבעיים. היא מכילה  60 או 70 אחוזים של חלבון מלא (בשר מכיל רק 25 אחוז של חלבון מלא) טוענים שספירולינה יכולה לעזור בוויסות רמת הסוכר בדם ובריסון הרצון לסוכר. אצת הספירולינה מכילה גם מגוון רחב של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שונים והיא משמשת כמזון מלא ומרוכז. מחקרים מוכיחים את תרומתה של אצת הספירולינה לבריאות ואת יכולתה להעניק אנרגיה. הספירולינה מתאימה לכל גיל ולכל אורח חיים אפשר לצרוך אותה בטבליות או באבקה.

3. מולסה מתוקה:

 מיוצרת מקנה הסוכר בצורת נוזל צמיגי כהה מאוד ומתוק מאוד. מכילה ערכים תזונתיים גבוהים, בעיקר של סידן, ברזל וויטמין B. המולסה אינה נהרסת בחום וניתן להמתיק בה מאכלים ומשקאות.

לפי הרפואה הסינית- המולסה מחזקת צ'י ודם, מחזקת את הטחול והריאות, מטפלת בחולשה ואנמיה.

4.זרעי פשתן :

 טובים למניעת גלי חום, נשירת שיער, ליחה, ציפורניים שבירות, בעיות קשב וחוסר שקט.כדאי לקנות את זרעי הפשתן שלמים ולטחון אותם לבד בבית, אפשר לשמור אותם בפריזר עד ל- 14 ימים. אפשר לפזר את גרעיני הפשתן בסלט, ביוגורט, או לשים 2 כפות בכוס מים פושרים עד שנקרש לערבב ולשתות.

לפי הרפואה הסינית- זרעי הפשתן מלחלחים את המעיין ולכן טובים לטיפול בעצירות, עשירים בחומצות השומן אומגה 3 ולכן חשובים לניקוי העורקים מכולסטרול ושומנים.

5. מיץ עשב חיטה:

 מכיל את כל מרכיבי התזונה שנדרש על ידי גוף האדם מלבד ויטמין d.

מחקרים מראים שזהו מקור מצוין לסידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן ואבץ. היתרונות הבריאותיים שלו הם רבים ומגוונים: הוא מספק הזנה מעולה לגוף, מחזק את מערכת החיסון, מערכת ההורמונאלית ועוזר למערכת העיכול. צורכים אותו בכמוסות, אבקות או טבליות או במכשיר למיצוי המיץ.

לפי הרפואה הסינית- עשב החיטה מנקה רעילות ומנטרל דלקות מהגוף זה בעקבות תכולה גבוהה של כלורופיל שיש בו. בנוסף הוא מחזק צי ודם  מכיוון שהעשב מכיל אנזימים, חומצות אמינו ומגוון גדול של מינרלים וויטמינים.

6. קינואה: "אם כל הדגנים"-

קינואה היא דגן דרום אמריקאי ששימשה כמזון עיקרי בתרבות האינקה, היא מכילה את רוב חומצות האמינו החיוניות. כלומר זה חלבון מלא אבל הרבה יותר קל לעיכול מחלבון שמקורו בבשר, והוא מכיל הרבה פחות שומן מרוב הבשרים. כמות הסידן בקינואה עולה על זאת הנמצאת בחלב. הקינואה היא מקור מצוין לברזל, זרחן, ויטמין B  וויטמין E. את הקינואה אפשר להכין כמו אורז, פסטה, לשלבה עם דגנים אחרים, או לטחון אותה לקמח ולהכין ממנה מאפה, מעולה לחולה צליאק מכיוון שאינה מכילה גלוטן.

לפי הרפואה הסינית- הקינואה מחזקת צי ודם ואת הכליות.

7. פולן של דבורים: " מעיין הנעורים"-

המיטב שבמיטב של התוצרים מדבורים, ואחת התרופות העתיקות והטבעיות ביותר שיש. חומר זהוב זה, בצורת אבקה, מיוצר על ידי צמחים בעלי פרחים ונאסף על ידי הדבורים. הוא מהווה תחנת כוח לחומרים מזינים, הוא מכיל 8 חומצות אמניות חיוניות, 16 מינרלים וקורט מינרלים, את כל הויטמינים, אנזימים, חומצות גרעין, הורמונים, מרכיבים אנטיביוטיים ומרכיבים חשובים נוספים. פולן דבורים מעולה להגברת הפוריות ולטיפול באלרגיות, מחזק את הגוף, מונע סרטן, מאט את תהליכי ההזדקנות ומחזק את מערכת החיסון. אפשר לאכול ביוגורט, בסלט, או בשתייה, להתחיל בכפית אחת פעם ביום ולאחר חודש שרואים שאיין תופעות לוואי  אפשר לעבור לשתים או שלוש כפיות ביום. כדאי להתחיל לצרוך חודש וחצי לפני האביב ולא בעונה עצמה. הפולן המומלץ ביותר הוא הפולן הטרי ושומרים אותו במקרר.

לפי הרפואה הסינית- ההשפעה של פולן הדבורים היא על כל האיברים והמרדיאנים.

8. דבש מלכות:

הוא היוקרתי מבין מוצרי הכוורת, נראה לבן כמו חלב. מלכת הדבורים מתקיימת כמעט אך ורק על מזון מלכות, והיא חיה בערך פי40 יותר מאשר הדבורים לכן הוא טוב לפוריות. מזון המלכות עשיר במגוון נהדר של מרכיבים תזונתיים החיוניים לחיזוק רמות האנרגיה ולהתמודדות עם מתח. מכיל את כל היתרונות של הדבש אך עם הרבה פחות סוכרים, הרבה יותר חלבון, ויטמינים, הורמונים…..חוקרים גילו שמזון מלכות מכיל אנטיביוטיקה שפעילה בעוצמה של כרבע מפניצילין, אבל ללא תופעות לוואי. כמו שציינתי הוא מעולה לחיזוק חיסוני, עוזר לחיזוק מערכת העצבים, מסייע להעלאת רמת המוגלובין, מוריד לחץ דם, כולסטרול ושומנים ומעולה לפוריות. מגיע בצורת נוזל, כמוסות או ממרח.

לפי הרפואה הסינית- מזון זה נחשב למחזק במיוחד את מערכת הפריון אצל נשים וגברים כאחד.

9. גרעיני צ'יה:

 אחד מהזנים של צמח המרווה, מגיע אלינו בעיקר ממקסיקו. גרעיני הצ'יה הם מזון עשיר במרכיבי תזונה החיוניים לגוף. הגרגירים נצרכו על ידי הילדים הדרום אמריקניים במשך מאות שנים לפני הגעת האירופאים ליבשת. הגרעינים היוו מרכיב תזונה עיקרי אצל האצטקים, בני המאייה ועוד. הגרעינים עשירים בחומצות שומן החיוניות לגוף, חלבונים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. זרעי הצ'יה מכילים פי 6 סידן מהמצוי בחלב, פי 6 ברזל מהמצוי בתרד ופי 3 אבץ מהמצוי בברוקולי.   חלק מהפעילות שלהם: מספקים אנרגיה לאורך זמן, מאזנים את רמת הסוכר, משפרים את הריכוז, מעודדות בניית מסת שריר ועוזרים לסילוק רעלים מהגוף. יש לצרוך כ 15 ג' ביום כ 2 כפיות. הגרגירים אינם מאבדים מתכונותיהם בבישול. ניתן לאכול אותם כמו שהם או להוסיף אותם כתוספת לדגני הבוקר, מעורבב ביוגורט, ברוטב לסלט, עוגות ומאפים, לחמים….

טיפול שיאצו לכאבי גב בתל אביב, טיפול שיאצו לבפתח תקווה
אומנות המגע שיאצו
טיפול בכאבי ראש בדיקור סיני
טיפול בכוסות רוח בתל אביב טיפול בכוסות רוח בפתח תקווה
טיפול בכוסות רוח

%d בלוגרים אהבו את זה: