מושגי יסוד ברפואה הסינית

צ'י

הפרוש של המילה צ'י הוא אנרגיה.

הפרוש העמוק יותר למושג  צ'י- הכוח המעורר והמניע את החיים, זה שבזכותו מתקיימים היצורים והצמחים והוא גורם להתרבות, להשתנות, לתנועה ולשינה.

ברפואה הסינית המסרותית קיימים שני סוגים של צ'י:

 

Post heaven qi האנרגיה הנרכשתאנרגיה זמינה שנוצרת עקב שילוב של מזון, שתייה ונשימה. האנרגיה הנרכשת היא בעצם האנרגיה הזמינה היומיומית שתומכת בפעילות הגוף.

Pre heaven qi  האנרגיה המולדת (jing) מקורה בכליות, זאת האנרגיה שמקורה בהורים, התורשה, המטען הגנטי, ה- DNA, האנרגיה שתומכת בכל תהליכי הקיום והחיים, הזרז שמאפשר את כל הפעילויות הפיזיולוגיות בגוף. בלעדיה לא תיתכן שום פעילות.

כמות ואיכות ה jing קובעים את הבסיס/ המבנה של חיינו: את מבנה הגוף, את קצב ההתפתחות בילדינו ואת מצב הבריאות שלנו לאורך החיים.

הקליקו על מנת ללמוד איך לשמר את הצ'י ולשמור על חיים בריאים !!!

מרידיאן

על פי הרפואה הסינית העתיקה, המרידיאנים הינם רשת מסועפת של ערוצי אנרגיה, הם חוצים את הגוף לאורכו ורוחבו וזורם בהם דם וצ'י. תעלות המרידיאנים עוברות דרך איברי הגוף השונים, הפנימיים והחיצוניים, ויוצרות ביניהם חיבור וקשרי גומלין.

"שכשהזרימה בגוף (במרידיאנים) חלקה , אין כאב, אם יש כאב, כנראה שמשהו לא זורם"

על גבי המרידיאנים ישנן נקודות השפעה אשר משפיעות על האברים ועל התנועה הרציפה של צ'י, חסימה בתנועה של הצ'י גורמת לכאב, מחלה או חולשה, לכן הטיפולים ברפואה הסינית על שלל כליה מתמקדים בשמירה על התנועה/ זרימה התקינה של צ'י בתעלות המרידיאנים השונים. 

דוגמאות לטיפולים ברפואה סינית:  דיקור סיני, טווינה, שיאצו וצ'י קונג.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול בשיתוק פנים בדיקור יפני
טיפול בכאבי ראש בדיקור סיני
טיפול טבעי בגלי חום
Exit mobile version