טיפול לכאב גב תחתון ברפואה סינית

כאב גב תחתון הוא אחת מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בישראל ובעולם המערבי. כ-80% מהאוכלוסייה סובלים או יסבלו לפחות פעם אחת במשך החיים מבעיה זאת. מכיוון שאוכלוסייה רבה פונה לרפואה המשלימה, נצבר ידע רב ואחוזי הצלחה בטיפול בכאבי גב מכל סוג ברפואה הסינית מאוד גבוהים. הסיבות לכאבים רבות ומגוונות וסוגי טיפולים רבים קיימים בטיפול, החלטתי לעשות סדר ולהסביר על סוגי הטיפולים השונים שקיימים מנקודת המבט של הרפואה הסינית, דרכי האבחנה והטיפול בכאבים בגב התחתון.

טיפול לכאבי גב תחתון בדיקור סיני

גורמים רבים יש לכאבי הגב ברפואה המערבית, כמעט כל בעיה אורטופדית יכולה לגרום לכאבי גב. לדוגמה כאבי ברך גורמים לחוסר איזון באגן ובגב התחתון ולאורך זמן העמידה הלא מקבילה תגרום לכאבים בגב התחתון. כמו כן מטופלים רבים באים אליי אחרי שהיו אצל האורתופד עם רשימת מושגים קשים להבנה של הסיבה לכאבי הגב שלהם, מכיוון שאי אפשר למנות את כל הסיבות רשמתי את אלה היותר נפוצות לכאבי גב ברפואה המערבית:

הקלק על הלשונית על מנת להגיע לעמוד שמפרט על המושגים השונים והסיבות הנפוצות לכאבי גב ברפואה המערבית.

ומהכיוון של הרפואה המשלימה, הסיבות לכאבי גב ברפואה הסינית:

על פי הרפואה הסינית הכליות שולטות על הגב התחתון (הם גם נמצאות בגב התחתון), חולשה של הכליות עקב הרגלי החיים שאני אפרט בהמשך גורמים לחולשה בגב התחתון ולכאבים.

הטיפול ברפואה הסינית לכאבי גב תחתון

כאב בגב התחתון הוא אחד מהבעיות הנפוצות ביותר במרכז הטיפולים של הקליניקה לדיקור יפני. חשוב להבחין מה האטיולוגיה (הגורם) שהוביל לכאבי הגב ומונע את התהליך הטבעי של הגוף לרפא את עצמו על מנת למנוע את החזרה של כאבי הגב.

החלק החשוב ביותר בטיפול הוא  לאבחן את הגורם לכאבי הגב, כאשר מטופל מגיע אני משתמש בכלים הרבים של הרפואה הסינית: התבוננות, תשאול מדויק, מגע באזור הבעייתי, בדיקת יציבה, בדיקת הדופק והלשון יכולים לבסס לי את האבחנה.

אבחנה נכונה ומדויקת היא הבסיס לטיפול מוצלח!!!
טיפול טבעי לכאבי גב
טיפול בכאבי גב ברפואה הסינית

בתשאול- אני מנסה להבין מה הגורם לכאבי הגב, אני בודק עם המטופל את אורחות חייו ואת הדרך בה אני יכול לשפר את מצב הכאב שלו על ידי שינוי בהרגלי החיים שלו, אני בודק את אורך הרגליים ומבצע אבחנת יציבה, אני  מברר את עוצמת הכאב ומה גורם להקלה או להחמרה של הבעיה על מנת לבחור שיטת טיפול מתאימה לפתרון הבעיה של המטופל.

במגע-  מגע נחוץ לאבחנה טובה של בעיות הגב. אני בודק אם האזור של הגב קר, או שטח הכאב גדול את המתח והקשיחות של השרירים, אם איזור החוליות התחתונות רחב מהנורמה הרגילה על מנת להגיע לאבחון המדויק ביותר. בדיקה של הבטן והצוואר עוזרים לי לאושש שהצלחתי להגיע לאבחנה מדויקת של הבעיה. כל אלה עוזרים לי להבין את האטיולוגיה (הגורם) לכאבי גב ולבחור את סוג הטיפול המתאים ביותר.

ברפואה הסינית קיימים כלים מעולים לטיפול בכאבי הגב, אלה חלק מסוגי הטיפול השונים:​

טיפול לכאבי גב תחתון בדיקור יפני-

 ברפואה היפנית יש התמקדות רבה בצורה שבה המטופל עומד והולך כלומר התמקדות ביציבה של המטופל, בטיפול מנסים להבין את הגורם לחוסר איזון בגוף "ולתקן" את חוסר האיזון.  בנוסף בטיפול זה מתבצעת סקירה של אזורי רפלקס (אזורים בהם יש מתח, כאב, נוקשות ועוד) בגוף: צוואר, גב, צלעות, בטן, רגליים, ברכיים ולפעמים נקודות ספציפיות שיכולות לתת לנו מידע לגבי המטופל או התקדמות הטיפול.

בסיום האבחנה הטיפול מתחיל באמצעות דיקור, חימום, שימוש במוקסה, במהלך הטיפולים, גם באופן מיידי המטופל מרגיש שינויים באזורי האבחון והקלה בכאב.

לקריאה נוספת על רפואה יפנית הקלק על הלשונית.

דיקור יפני- לטיפול בכאב גב התחתון

טיפול שיאצו לכאבים בגב התחתון-

 אחד הכלים הטיפוליים הנפוצים בטיפול בכאבי גב, טיפול השיאצו משלב מגוון רחב של טכניקות, בשיאצו לוחצים באמצעות כף היד, האגודלים והמרפקים לאורך נקודות שונות בגוף, משתמשים במניפולציות ומתיחות דבר אשר יוצרים גירויים שונים בגוף, עוזרים לגמישות השרירים והמפרקים וגורמים להקלה על כאבי הגב.

הטיפול ברובו אינו כולל שימוש בשמנים, דבר המקנה טיפול עמוק, נעים, מדויק ואפקטיבי יותר.

 לקריאה נוספת על הטיפול שיאצו הקלק על הלשונית.

טיפול שיאצו- מקל על כאב גב תחתון

טיפול בצמחי מרפא סיניים לכאבי גב תחתון-

מסורת הטיפול בצמחי מרפא סיניים קיימת באופן נרחב מזה אלפי שנים בקרב אוכלוסיית המזרח, וכיום מתפתחת יותר ויותר גם במערב. מדענים הוכיחו באופן ברור כי צמחי מרפא מכילים רכיבים פעילים אשר תכונותיהם הרפואיות ידועות וזהות לתפקודים המיוחסים לאותם צמחים על פי הרפואה הסינית המסורתית.

ברפואת הצמחים מתאימים לכל מטופל פורמולה ספציפית שמתאימה לו (מכיוון שלכל אחד יש סיבה שונה לכאבי גב), צמחי המרפא מקלים על הכאב גב שנוצר ובמקביל מטפלים באטיולוגיה (גורם) לכאבי הגב.

להמשך קריאה על צמחי מרפא הקלק על הלשונית

פורמולת צמחים להקלה על כאב גב תחתון

כוסות רוח– מקלות על כאב גב תחתון-

 כלי טיפולי מעולה שנמצא בשימוש כבר 4000 שנים, כוסות הרוח מונחות על השרירים המתוחים/ נוקשים/ כואבים בגב התחתון. כוסות הרוח מוצמדות אל העור וגורמות לסירקולציה של דם להיווצר במקום הפגוע והכואב מה שמוביל לזירוז של ריפוי המקום על ידי הנעה של דם קרוש, הנעת נוזלים תקועים ועזרה לרעלים להתפנות מין הגוף.

להמשך קריאה על כוסות רוח הקלק על הלשונית.

טיפול בכוסות רוח לכאב בגב התיתון

לסיכום:

הרפואה המערבית משתמשת במשככי כאבים המקלים באופן רגעי על כאבי הגב ואינם מונעים את ההתקף הבא בנוסף טיפול תרופתי ארוך טווח יכול לגרום לנזק לכבד ולקיבה ואינו נותן פתרון לאוכלוסיות מסוימות כגון נשים בהריון שלהן אסור להשתמש בו.

מטפל מנוסה יודע לשלב את הידע של הרפואה המערבית, אמצעי ההדמיה כגון CT או MRI ומהצד השני בכלים היעלים של חוכמת הרפואה הסינית העתיקה. בטיפול ברפואה הסינית מטפלים בגורם לכאבי הגב על מנת שכאבי הגב לא יחזרו בעתיד (כגון- עמידה לא נכונה, חולשה של שרירי הרגליים, חולשה של הכליות…) ובמקביל מטפלים בסימפטומים השונים של כאבי הגב.

שימוש נכון ושילוב בין הידע של הרפואה המערבית לרפואה הסינית יאפשר לנו לטפל באופן היעיל ביותר והמהיר ביותר במגוון הרחב של כאבי הגב השונים.

אולי יעניין אותך גם:

10 ההמלצות של דקל להקלה על כאבי גב תחתון
מבחר מאמרים וסיפורי הצלחה בנושא של כאב ברפואה המשלימה. טיפול בכאבי שריר שלד, דלקות כרוניות, כאבי
Exit mobile version