כאבי מחזור- דיסמנוראה pms

כאבי מחזור- דיסמנוראה pms

אין אישה שלא מכירה אותם וחוותה אותם בעוצמה כזו או אחרת – כאבי המחזור כמובן שנקראים באנגלית דיסמנוראה. כאבים אלו יכולים להיות חלק מהתסמונת הקדם וסתית (pms) אבל יכולים גם להופיע באופן עצמאי.

מכיוון שמדובר בכאב שמופיע באופן מחזורי ולא צפוי מתי או מה תהיה רמת הכאב, מדובר ללא ספק בהפרעה קשה שמפריעה לתפקוד היום יומי. מחקרים הראו ש-93% מהמתבגרות חוות כאבים אלו ו-15% מהן דווחו שהכאבים בלתי נסבלים, עד כדי כך שהם משפיעים על תפקודם השגרתי.

כאבי מחזור לפי הרפואה המערבית

הרפואה המערבית רואה בכאבי מחזור בטוי להתכווצות הרחם בשל השנויים ההורמונליים, כך שהם לרוב גוררים תסמינים נוספים כגון כאבי גב, בחילות, הקאות, שלשולים, כאבי ראש, עייפות, תחושת גודש בבטן התחתונה ובשדיים ועוד.

למעשה, הרפואה המערבית אינה יודעת מה הסיבה לכאבי המחזור ולכן מטפלת בתוצאה (הכאבים) ולא בסיבה. הטיפול נעשה באמצעות אחד או יותר מהאופנים הבאים :

  • טיפול תרופתי – שימוש בתרופות לשיכוך כאב שאינן על בסיס סטרואידים כגון אקמול, אדויל, נורופן וכו'. עם זאת, נטילת תרופות אלו לא  מומלצת לסובלות מאסתמה, חומציות בקיבה, כיב קיבה או לאלו שרגישות לאספירין וחייבת להעשות על קיבה מלאה עם כוס מים.
  • טיפול גניקולוגי –במידה והפנייה לרופא נשים העלתה ממצאים פיזיולוגיים שונים הם מטופלים בהתאם, למשל טיפול בדלקת כלשהי ברחם, בשחלות או בחצוצרות, הסרת שרירנים במידה ונמצאו כאלה ועוד.
  • טיפול הורמונלי-טיפול באמצעות מתן גלולות למניעת הריון שמכילות הורמונים
  • טיפולים להקלת כאבים – טיפולים שנחשבים ל"תרופות סבתא" כגון קומפרסים, עיסויים, אמבטיות חמות ועוד.

ואגב, עד שנת 1930 הרפואה המערבית כלל לא הכירה בכאבי מחזור כבעיה רפואית, אלא הגדירה זאת כבעיה שהיא פרי דמיונה של האישה ובמקרה הטוב יותר – בעיה פסיכוסומטית. למעשה, עד היום הרפואה המערבית טרם מצאה את סיבת הכאבים וטרם מצאה תרופה לבעיה.

טיפול בדיקור סיני בכאבי מחזור

טיפול בדיקור סיני בכאבי מחזור מאבחן בתחילה את סיבת הכאב באמצעות תשאול, אבחנת לשון ואבחנת דופק כדי לשייך אותו לאחד או יותר הגורמים הנ"ל. לאחר מכן נעשה דיקור בהתאם לממצאים ושימוש במידת הצורך באמצעים נוספים, למשל צמחי מרפא, שנוי תזונתי ועוד.

לרוב טיפול בדיקור סיני לכאבי מחזור יכלול את מרידיאן הכבד, המרידיאן שמקושר ע"י הרפואה הסינית להיבטים הפיזיים והפסיכולוגיים של המחזור ושמעביר אנרגיה למערכת הגינקולוגית. כמו כן, טיפול בדיקור סיני לכאבי מחזור יכלול לרוב גם את מרידיאן הלב, המרידיאן שאחראי על התזמון והסדירות של המחזור החודשי.

עם זאת, נקודות הדיקור משתנות מאישה לאישה בהתאם לסימפטומים הספציפיים ולסיבות הייחודיות שלה לכאבי מחזור. כאמור, ייתכן וייעשה שימוש בשני אלמנטים נוספים :

צמחי מרפא הרפואה הסינית מאמינה שניתן להקל על כאבי מחזור לצורך ויסות זרימת הדם, איזון הורמונלי ועוד באמצעות שימוש בצמחי מרפא שונים. למשל אומגה 3 ממקור צמחי, שיח אברהם ועוד.

שנוי תזונתי – הרפואה הסינית מאמינה שבמוצרים מהחי יש הורמונים שיכולים להשפיע על כאבי המחזור, לכן היא ממליצה להימנע מצריכה של מוצרים אלו לרבות מוצרי חלב, ביצים ובשר אדום. כמו כן, הרפואה הסינית מאמינה שפחמימות ריקות מגבירות את חוסר האיזון במערכת ההורמונלית ומחמירות הפרעות קיימות. לכן היא ממליצה להוציא מהתפריט מוצרים שמכילים פחמימות ריקות לרבות מוצרי קמח לבן למיניו, למשל פסטות ומאפים.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול בצמחי מרפא ברפואה הסינית- צמחי מרפא מקלים ואף מעבירים כאבי מחזור
מאמר מפורט על הטיפול ברפואה סינית לכאבי ראש

לגלות עוד מהאתר דיקור יפני

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version